Είναι γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε υψηλούς δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, με συντελεστές που φθάνουν έως και το 45,3%, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων για την επίλυση του προβλήματος.
Οι δασμοί αυτοί είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ποικίλλουν ανά κατασκευαστή με βάση τη συνεργασία του με τις αρχές της ΕΕ.
Η SAIC, η μητρική εταιρεία της MG, αντιμετωπίζει την υψηλότερη αύξηση 35,3%, η οποία προστίθεται σε έναν υφιστάμενο δασμό 10%. Η BYD και η Geely επηρεάζονται επίσης, με αυξήσεις δασμών 17% και 18,8%, αντίστοιχα.
Σε απάντηση, το κινεζικό Υπουργείο Εμπορίου συμβούλεψε τους τοπικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να σταματήσουν τις επενδύσεις σε χώρες της ΕΕ που υποστήριξαν τους δασμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας και της Γαλλίας.
Το υπουργείο «ενθάρρυνε» τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κατευθύνουν τις επενδύσεις προς τα κράτη που αντιτάχθηκαν στους δασμούς ή να παραμείνουν προσεκτικοί σε αυτά που απείχαν.
Η στάση αυτή θα μπορούσε να έχει αρνητικές συνέπειες για την Ιταλία και τη Γαλλία, οι οποίες έχουν επιδιώξει ενεργά επενδύσεις από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η SAIC, για παράδειγμα, σχεδιάζει να ανοίξει ένα κέντρο ανταλλακτικών στη Γαλλία, ενώ η Ιταλία έχει εμπλέξει τις Chery και Dongfeng Motor για πιθανές επενδυτικές ευκαιρίες.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι προηγούμενες στρατηγικές αποφάσεις της BYD μπορεί να αποδώσουν.
Η εταιρεία είχε δεσμευτεί να κατασκευάσει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, μια χώρα που ψήφισε κατά των δασμών, και εξετάζει ακόμη και το ενδεχόμενο να μεταφέρει εκεί την ευρωπαϊκή έδρα της από την Ολλανδία.
Αυτή η προνοητικότητα θα μπορούσε να τοποθετήσει τη BYD σε ευνοϊκή θέση καθώς οι εντάσεις σχετικά με τους δασμούς κλιμακώνονται.
Εν τω μεταξύ, η Γερμανία, ένας σημαντικός κόμβος της αυτοκινητοβιομηχανίας, αντιτάχθηκε στους φόρους εισαγωγής, τηρώντας για άλλη μια φορά μια επαμφοτερίζουσα στάση, που την θέλει να προασπίζεται τα δικά της συμφέροντα σε όλες τις ευρωπαϊκές υποθέσεις.
Αν θα της βγει σε καλό, και με δεδομένο το στενό πρέσινγκ που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές μάρκες εντός της Κίνας, μένει να αποδειχτεί.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ