Όσο το περιεργάζεσαι οπτικά, τόσο πείθεσαι πως το νέο A5 είναι ξεκάθαρα μια σχεδιαστική εξέλιξη του A4. Οι ρέουσες γραμμές δανείζονται στοιχεία από το A6 E-tron saloon EV concept που παρουσιάστηκε πριν από τρία χρόνια και δεν προκαλούν σε καμία περίπτωση το μάτι.
Το κλειδί βέβαια για την εμφάνιση του A5, είναι οι καμάρες των τροχών τις οποίες οι σχεδιαστές χαρακτηρίζουν ως «μύες Quattro». Το αυτοκίνητο εδράζεται στη νέα Premium Πλατφόρμα (PPC) της Audi, η οποία αντικαθιστά, μετά από 17 έτη παρακαλώ, την αρχιτεκτονική MLB του τρέχοντος A4.
Σημειώστε πως δεν έχει καμία σχέση με την Premium Platform Electric, που αναμένεται να υποστηρίξει τα νέα ηλεκτρικά της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του Q6 E-tron. Οπότε στην περίπτωση του Α5 ακολουθήθηκε πιστά η πεπατημένη, χωρίς αυτό να αποτελεί βέβαια μεμπτό στοιχείο.
Η νέα αυτή πλατφόρμα έχει επιφέρει αύξηση στις εξωτερικές διαστάσεις της έκδοσης sedan που τώρα είναι 67 mm μακρύτερη (στα 4,83 m) και 13 mm φαρδύτερη (στα 1,86 m). Το μεταξόνιο είναι επίσης διευρυμένο κατά 68 mm (στα 2,9 m). Κάτι που αντανακλά βέβαια και στην επιβλητική εικόνα.
Με την είσοδο στο Α5, δεν μπορείς να μην εξιτάρεις ακόμη μια φορά την τελειοθηρική ποιότητα, το χειρουργικό φινίρισμα, τη γνωστή μασίφ αίσθηση που εισπράττεις με το που…σφραγίσει η αριστερή πόρτα.
Από εκεί και πέρα, οι νέες οθόνες τραβούν αμέσως τα βλέμματα, όπως το εικονικό πιλοτήριο των 11,9 ιντσών εμπρός από τον οδηγό, αλλά και η πανοραμική οθόνη Audi MMI 14,5 ιντσών σε κυρτή σχεδίαση, στο μέσο του ταμπλό. Προαιρετικά, προσφέρεται και η οθόνη συνοδηγού MMI 10,9 ιντσών, η οποία συμπληρώνει την ψηφιακή κατάρτιση του οικογενειακού της Audi.
Το νέο A5 διαθέτει και φωνητικό βοηθό που κατανοεί τη φυσική γλώσσα και “μαθαίνει” επίσης ανεξάρτητα. Ο οδηγός τον ενεργοποιεί μέσω της εντολής «Hey Audi» ή μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκτέλεση διαφόρων λειτουργιών του οχήματος, την έναρξη της πλοήγησης ή την αίτηση γενικών γνώσεων.
Εάν ο βοηθός Audi δεν μπορεί να απαντήσει στην ερώτηση, χρησιμοποιείται το AI-chatbot ChatGPT, που παρέχεται μέσω της Υπηρεσίας Microsoft Azure OpenAI, το οποίο έχει πρόσβαση σε εκατομμύρια εγγραφές δεδομένων και παρέχει απαντήσεις. Αυτό είναι απρόσκοπτο για τους οδηγούς, καθώς όλες οι λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στο Audi assistant.
Το head-up display (HUD) στη νέα γενιά A5 αναπτύχθηκε επίσης πρόσφατα. Χάρη στη μέγιστη χρήση του χώρου εγκατάστασης και την προσαρμοσμένη τεχνολογία οθόνης, η ορατή περιοχή της εικόνας είναι περισσότερο από 85% μεγαλύτερη από πριν και η οθόνη είναι ακόμη πιο ευκρινής. Επιπλέον, το HUD είναι πλέον διαμορφώσιμο και εμφανίζει πρόσθετο περιεχόμενο κατόπιν αιτήματος.
Εμφανίζει πληροφορίες όπως, ταχύτητα, συστήματα υποβοήθησης, οδηγίες πλοήγησης και δεδομένα πολυμέσων με σαφή τρόπο. Τα νέας σχεδίασης χειριστήρια του τιμονιού επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν άμεσες επιλογές χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο. Οι κλήσεις μπορούν επίσης να ληφθούν και να πραγματοποιηθούν μέσω του HUD. Ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό, υπάρχουν και άλλες λειτουργίες προβολής.
Η Audi με το Α5 πραγματοποιεί άλμα στα κεφάλαια της σχεδίασης και εξέλιξης της τεχνολογίας φωτισμού. Προσφέρει ψηφιακά, προαιρετικά προσαρμόσιμα φώτα ημέρας με τεχνολογία LED και, πίσω, ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς. Με περίπου 60 τμήματα ανά ψηφιακό πάνελ OLED, εξελίσσονται όλο και περισσότερο σε οθόνη στο πίσω μέρος του οχήματος.
Αυτό επιτρέπει την επικοινωνία car-to-x και αυξάνει την ασφάλεια στο δρόμο. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, το νέο φως επικοινωνίας, το οποίο προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου κατά την αυτόματη στάθμευση και σε περίπτωση ατυχήματος ή κινδύνου, μέσω ενός συγκεκριμένου φωτεινού συμβόλου εντός της ψηφιακής φωτεινής υπογραφής.
Τα δυναμικά εφέ φωτισμού κατά το ξεκλείδωμα και την έξοδο από το Α5 αντικατοπτρίζουν την αισθητική της κίνησης. Το ίδιο ισχύει και για την ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός, η οποία θέτει σε κίνηση το φως στους προβολείς και τα πίσω φώτα με πρωτοφανή τρόπο. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα σχεδιάζονται τρισδιάστατα και προσφέρουν προαιρετικές ψηφιακές φωτεινές υπογραφές, συνδυάζοντας τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.
Η γκάμα του A5 σηματοδοτεί ταυτόχρονα και το λανσάρισμα των κινητήρων με τη νέα τεχνολογία MHEV plus της Audi – ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt με γεννήτρια μετάδοσης κίνησης, εναλλάκτη ιμάντα εκκίνησης και μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Το σύστημα MHEV plus ανεβάζει την απόδοση και την αποδοτικότητα των A5 TDI και S5. Το συγκεκριμένο σύστημα χαρίζει πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ έως και 18 kW (24 PS). Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια του συστήματος μετάδοσης τροφοδοτεί την ενέργεια πίσω στη συμπαγή μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου με πέδηση ανάκτησης έως και 25 kW.
Ο βασικός βενζινοκινητήρας είναι ο 2.0 TFSI με 150 PS, ενώ, ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και με ισχύ 204 PS. Δεν σφύζουν από άλογα, αλλά η εποχή επιτάσσει αξιοπιστία και χαμηλές εκπομπές. Και στις δυο περιπτώσεις είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασία καύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική ως προς το καύσιμο υπό μερικό φορτίο. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η μικρή έκδοση διατίθεται ως αμιγώς προσθιοκίνητη, ενώ η μεγαλύτερη μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση (quattro ultra).
Η Audi δεν ξέχασε βέβαια και το diesel. Ο 2.0 TDI των 204 PS χρησιμοποιεί τεχνολογία MHEV plus. Κληρονομεί τη βελτιστοποιημένη καύση από τον προκάτοχό του, χάρη στον αισθητήρα πίεσης κυλίνδρου, το TwinDosing για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων και τους δύο άξονες εξισορρόπησης κραδασμών για ομαλή λειτουργία. Παράγει ροπή 400 Nm μεταξύ 1.750 και 3.250 σ.α.λ., και διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Αρωγός του συνόλου αποτελεί το νέο σύστημα 48V MHEV plus. Τα ηλεκτρικά εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης μειώνουν τις εκπομπές CO2 χάρη στην υψηλή απόδοση ανάκτησης.
Στην κορυφή της γκάμας δεσπόζει το S5, η σπορ εκτέλεση του Α5 που παίρνει ζωή από έναν βενζινοκινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με 367 PS και βελτιστοποιημένη διαδικασία καύσης. Διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά.
Το αναθεωρημένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic είναι σχεδιασμένο προκειμένου να διαχειρίζεται περισσότερη ροπή, μειώνει επίσης το βάρος στον εμπρός άξονα και βελτιώνει την ευελιξία. Η στάνταρ χρήση ενός σπορ διαφορικού quattro σε συνδυασμό με έναν ρυθμιζόμενο συμπλέκτη εξασφαλίζει έξυπνη τετρακίνηση που φροντίζει να αναλύει όλα τα δεδομένα προτού στείλει την κατάλληλη ροπή στον τροχό που την χρειάζεται.
Ο καθοριστικός παράγοντας για μια πιστή οδηγική εμπειρία στο DNA της Audi, δεν είναι μόνο τα συστήματα κίνησης, αλλά και το άκαμπτο πλαίσιο. Το νέο A5 είναι αυτό που περιμένεις από ένα Audi. Αυτό διαπιστώσαμε στη σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του στη Γαλλία. Στιβαρό, ήσυχο, προβλέψιμο και ασφαλές. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρία έχει αναθεωρήσει το set up με μια σειρά από λεπτομερείς βελτιώσεις. Για παράδειγμα, το τιμόνι έχει τοποθετηθεί απευθείας στο σασί και χρησιμοποιεί επίσης μια πολύ πιο άκαμπτη ράβδο στρέψης.
Αυτό μειώνει τις ταλαντώσεις μεταξύ συστήματος διεύθυνσης και τροχού, με αποτέλεσμα ο οδηγός λαμβάνει σαφής ενημέρωση από τις συνθήκες του δρόμου σε κάθε περίσταση. To A5 δεν αποκλίνει σε αίσθηση από τις πολυτελείς μεσαίες limo του γερμανικού ομίλου, που σε “αποκλείουν” στην καμπίνα τους, αφήνοντας μακριά κάθε εξωγενή παράγοντα.
Το S5 όμως είναι εκείνο που προάγει έκδηλα το σπορ πεδίο της οδήγησης, με απόλυτο στήσιμο, ψυχωμένο μοτέρ καθώς και ανάλογο ήχο. Παρότι τα όρια ταχύτητας στη Νίκαια είναι ιδιαίτερα χαμηλά, καταφέραμε να κλέψουμε δυο εντυπωσιακά περάσματα σε Sάκια που διέγραφε το επαρχιακό κομμάτι μπροστά μας, προτού δηλαδή κινηθούμε πάλι σαν τις… χελώνες με 30 και 50 km/h αντίστοιχα.
Περισσότερα τον Δεκέμβριο, όταν το νέο A5 αλλά και ο “αθλητικός” αδελφός του, το S5, εισαχθούν στη χώρα μας, σε τιμές κτήσης, άγνωστες μέχρι στιγμής. Υπομονή λοιπόν…
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ