Έπειτα από όλα όσα έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες, η κατάσταση στο πρωτάθλημα οδηγών είναι σχεδόν η ίδια με εκείνη μετά το GP του Μαϊάμι. Η μόνη διαφορά είναι ότι ο Νόρις έχει ξεκάθαρα πια ένα ταχύτερο μονοθέσιο από τον Φερστάπεν.
Ωστόσο έχει μόλις έξι αγώνες στην διάθεσή του ώστε να το αξιοποιήσει. Σίγουρα ο Λάντο θα είναι το φαβορί στο Όστιν. Επιπλέον το COTA ήταν ανέκαθεν μία δύσκολη πίστα για τις Red Bull. Είναι ίσως οξύμωρο να γράφουμε κάτι τέτοιο καθώς ο Μαξ έχει κερδίσει τους τρεις τελευταίους αγώνες εκεί.
Ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι νίκες αυτές ήταν περισσότερο του Ολλανδού παρά των μονοθέσιων που οδηγούσε. Ακόμη και στις σεζόν το 2022 και 2023, με την Red Bull να κυριαρχεί, ο Φερστάπεν είχε αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό στο Τέξας.
Και το σημαντικό είναι ότι ο ανταγωνισμός αυτός είχε προέλθει όχι μόνο από την McLaren αλλά και από τις Ferrari και Mercedes επίσης. Η Red Bull γνωρίζει ότι η κατάσταση είναι κρίσιμη και ότι ίσως ο αγώνας του Όστιν να είναι ο πιο δύσκολος για εκείνην μέχρι το τέλος. Για τον λόγο αυτόν φέρνει το τελευταίο φετινό πακέτο αναβαθμίσεών της εκεί.
Το ίδιο ισχύει και για τις Ferrari-Mercedes, όπως και για τις περισσότερες άλλες ομάδες του grid. Βέβαια το τριήμερο του Όστιν έχει και Sprint. Κατά συνέπεια το ιδανικό σετάρισμα των μονοθέσιων δεν θα είναι εύκολη υπόθεση λόγω του περιορισμένου χρόνου δοκιμών.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Το υπερσύγχρονο 5,515 χιλιομέτρων COTA άνοιξε τις πύλες του στις 21 Οκτωβρίου του 2012 ενώ φιλοξένησε και το πρώτο του Grand Prix τον Νοέμβριο του ιδίου έτους. Ήταν η τελευταία (και μάλλον η μόνη επιτυχημένη) προσπάθεια του Μπέρνι Έκλεστόουν για διείσδυση της F1 στην αγορά των ΗΠΑ. Όλοι οι αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής εκεί είχαν εξαιρετικά υψηλή προσέλευση θεατών.
Η χάραξη της αριστερόστροφης διαδρομής ακολουθεί τη φιλοσοφία του Istanbul Park. Προσομοιώνει πολλά γνωστά σημεία αρκετών κλασσικών σιρκουί. Ως εκ τούτου η πίστα αποτελεί οδηγική πρόκληση με τα πολλά διαφορετικά είδη στροφών αλλά και τη μεγάλη αντίθεση ανάμεσα στον ταχύτατο πρώτο τομέα και τον πολύ αργό και τεχνικό τρίτο τομέα.
Αυτή η διττή ταυτότητα του σιρκουί απαιτεί τα μέγιστα και από τους μηχανικούς οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν ένα set-up με το οποίο το μονοθέσιο θα συμπεριφέρεται ιδανικά σε κάθε σημείο της διαδρομής. Ένα επιπλέον ζήτημα είναι οι αρκετές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι υπεύθυνοι της πίστας έχουν ασφαλτοστρώσει ξανά την διαδρομή πριν από τον φετινό αγώνα.
Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη στην κεντρική ευθεία και την δεύτερη ανάμεσα στις στροφές 11 και 12. Ο αγώνας τελειώνει έπειτα από 56 γύρους.
Ελαστικά
Οι γόμες C2, C3 και C4 θα είναι οι Hard, Medium και Soft γόμες στον αγώνα του Austin. Η πίστα καταπονεί αρκετά τα ελαστικά. Τόσο με τα μεγάλα πλευρικά φορτία που τους ασκούντα στις γρήγορες στροφές όσο και με τον… βασανιστικό τρίτο τομέα.
Συνήθως ο αγώνας στο Τέξας έβγαινε με δύο Pit-stops. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το εάν κάποια ομάδα θα επιχειρήσει την μία στάση. Μπορεί να βρισκόμαστε στον αμερικανικό νότο, αλλά η βροχή δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο εκεί.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά, αποκλειστικά και ζωντανά από το ANT1+. Ο αγώνας θα μεταδοθεί ετεροχρονισμένα στις 23:30 και στον ΑΝΤ1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- Παρασκευή 18/10
20:30: FP1 - Σάββατο 19/10
00:30: Sprint Qualifying
21:00: Sprint - Κυριακή 20/10
01:00: Κατατακτήριες αγώνα
22:00: Αγώνας
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ