Αυτή την περίοδο σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρειάζονται από έναν «εξερευνητή» (explorer) για να πλεύσουν με σιγουριά στα αχαρτογράφητα νερά της ηλεκτροκίνησης.
Πιθανότατα η Ford να τον έχει βρει μέσα από το ολοκαίνουργιο Explorer, το οποίο σε αντίθεση με τη Mustang Mach-E, που εξελίχθηκε από αμερικανικά χέρια, αποτελεί το πρώτο της ηλεκτρικό με πλήρως ευρωπαϊκά γονίδια, αφού σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Κολωνία. Τα οποία γονίδια προκύπτουν από τη συνεργασία της Ford με τη Volkswagen χρησιμοποιώντας τη γνωστή πλατφόρμα MEB.
Παρότι το Explorer έχει και… άλλα γερμανικά γονίδια καταφέρνει να δείχνει και να κινείται όπως ένα Ford. Τι εννοώ; Ότι ως ηλεκτρικό έχει τη δική του ταυτότητα και μάλιστα τόσο ισχυρή που δεν θυμίζει σε κανένα σημείο τίποτε άλλο παρά ένα Explorer.
Καταρχήν, η σχεδόν κάθετη μάσκα έχει ένα πομπώδες στιλ και δένει με τέτοιο τρόπο με τους ξακρισμένους προβολείς, ώστε να δημιουργεί ένα brutal παρουσιαστικό.
Από το πλάι εντύπωση προκαλεί το συμπαγές προφίλ των 4,468 μέτρων με τις μαύρες κολόνες και τα σχετικά πλαστικά να προσδίδουν ένα περιπετειώδες στιλ.
Κάτι που ενισχύεται τόσο από την απόσταση των 19,3 εκατοστών από το έδαφος (μία τιμή που αρμόζει σε ένα SUV) όσο και από τις 20άρες ζάντες με ελαστικά διάστασης 235/50.
Το πίσω μέρος ολοκληρώνει το αρμονικό σχεδιαστικά αμάξωμα του Explorer που έχει τον τρόπο του να ξεχωρίζει και να δίνει το στίγμα του ως ένα Ford που ανταποκρίνεται στα γούστα μας μιας και το εν λόγω μοντέλο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Περνώντας στο εσωτερικό εισπράττεις μία γενικότερα ποιοτική αύρα, αλλά και την πιο φρέσκια γεύση που έχει να σου δώσει το πιο πρόσφατο μοντέλο της Ford. Όπως θα περίμενε κανείς, το ταμπλό έχει δύο οθόνες, οι οποίες όμως έχουν τη δική τους χάρη.
Ειδικότερα η μεγάλη αφής των 14,6 ιντσών έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αφού μπορεί να αλλάξει κλίση κατά 30 μοίρες και να κρύψει ή αν προτιμάτε να αποκαλύψει μία θέση για μικροαντικείμενα.
Για τα τελευταία υπάρχουν χώροι σχεδόν παντού, ενώ ανάμεσα στα δύο καθίσματα υπάρχει ένα μεγάλο ντουλαπάκι (το MegaConsole των 17 λίτρων που μπορεί να χωρέσει μέχρι και ένα μικρό laptop) με την κεντρική κονσόλα να είναι διαμπερής.
Πάντως, η δυνατότητα αλλαγής της κλίσης της οθόνης, πέρα από εντυπωσιακή είναι και λειτουργική αφού στην πιο οριζοντιωμένη θέση της ο οδηγός έχει καλύτερο οπτικά έλεγχο του πληρέστατου και εύκολου στη χρήση μενού.
Ο οδηγός έχει μπροστά του μία ακόμη οθόνη, αυτή των 5,0 ιντσών που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και έχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται κανείς.
Το τιμόνι έχει απτικούς διακόπτες, αλλά θα προτιμούσα έναν συνδυασμό με φυσικούς, ενώ ένα από τα κουσούρια που έχει μεταφερθεί από τα VW αφορά στον εναλλασσόμενο διακόπτη για τα εμπρός και πίσω παράθυρα.
Στην κορυφή του ταμπλό, έχει τοποθετηθεί ηχομπάρα του εξαιρετικού σε απόδοση συστήματος της B&O, ενώ ο εσωτερικός φωτισμός έχει 10 διαφορετικές αποχρώσεις.
Όσον αφορά τους χώρους είναι πραγματικά άνετοι και μεγάλοι. Χαρακτηριστικό είναι ότι με οδηγό αναστήματος κοντά στο 1,90 μπορεί να βολευτεί ακόμη ένας με ίδιο μπόι και στην πίσω θέση.
Τόσο μεγάλος είναι ο αέρας που υπάρχει για τα γόνατα αλλά και τα κεφάλια. Έξυπνη σχεδίαση έχει και το πορτμπαγκάζ των 470 λίτρων με τα έξυπνα «κούφια» άκρα που βοηθούν στη μεταφορά π.χ. μιας μεγάλης ομπρέλας θαλάσσης.
Το Explorer προσφέρεται σε δύο εκδόσεις συστημάτων πρόωσης. Στην τετρακίνητη AWD με τα δύο μοτέρ, με συνδυασμένη ισχύ 340 ίππων και μπαταρία 79 kWh και στην πισωκίνητη RWD της δοκιμής μας που αποδίδει 286 ίππους με μπαταρία 77 kWh. Αργότερα θα είναι διαθέσιμη και η βασική RWD έκδοση των 170 ίππων με μπαταρία 52 kWh.
Έτσι, το ενδιαφέρον στρέφεται στη μεσαία έκδοση, την πισωκίνητη με το ηλεκτρομοτέρ των 286 ίππων και των 535 Nm. Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε μόλις 6,4 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.
Όσο για την μπαταρία των 77 kWh (με AC φόρτιση έως 11 kW, DC έως 135 kW) μπορεί να προσφέρει χαλαρά πάνω από 500 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας με μία μέση κατανάλωση στις 17-18 kWh/100 χλμ.
Ένα από τα πρώτα κοινά σημεία του Explorer με το ID.4 της VW είναι μεταξύ άλλων ο επιλογέας της κίνηση, στα αριστερά της κολόνας του τιμονιού, οι εναλλασσόμενοι διακόπτες για τα παράθυρα, καθώς και το πόσο «κόβει» (το τιμόνι) στους επιτόπιους ελιγμούς. Αλλά μέχρι εκεί…
Σε όλα τα υπόλοιπα το Ford καταφέρνει να έχει το δικό του χαρακτήρα, ο οποίος είναι πιο οδηγοκεντρικός και με πιο ευχάριστα δυναμικά χαρακτηριστικά. Χωρίς να επηρεάζονται τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης (σ.σ. παρά τις 20άρες ζάντες), η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή (σε σχέση με το VW).
Ταυτόχρονα, η θέση οδήγησης και η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σου βγάζουν μία έντονη SUV-ίλα. Στις στροφές το Explorer στρίβει με μεγάλη ευχέρεια επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά πόσο καλοί είναι οι μηχανικοί της Ford στο να σετάρουν ευχάριστα οδηγικά τα αυτοκίνητά τους.
Το τιμόνι με το νέο λογισμικό υποβοήθησης έχει καλή πληροφόρηση, τα φρένα πολύ καλή αίσθηση, αλλά θα ήθελα να υπάρχει μία καθαρά one pedal λειτουργία, επιπρόσθετα της επιλογής B, της ήπιας ανάκτησης ενέργειας.
Η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (η ανάκτηση είναι πιο έντονη στο Sport, λιγότερο στο Normal και πολύ λιγότερο στο Eco), αν και οι μεταξύ τους διαφορές δεν είναι και τόσο έντονες.
Στον αυτοκινητόδρομο, το Explorer έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και παρά τη μεγάλη μετωπική επιφάνεια δεν παρατήρησα άξιους αναφοράς αεροδυναμικούς θορύβους. Τα καθίσματα ακολουθούν το γερμανικό πρότυπο και είναι λίγο σφιχτά, αλλά η σχεδίασή τους φροντίζει να κρατά ξεκούραστα τα σώματα στα πολύωρα ταξίδια.
Συμπερασματικά…
…το Explorer καταφέρνει να παντρέψει το γερμανικό του DNA με μια έντονα αμερικανική αύρα και να διαφοροποιηθεί ως ένα SUV με πιο ξεχωριστό στιλ και πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα από το συγγενές VW.
Έχει καλές επιδόσεις/ αυτονομία, στρίβει κρύβοντας το βάρος των δύο τόνων, έχει μεγάλους/ έξυπνους χώρους και όλο το τεχνολογικό πακέτο άνεσης/ ασφάλειας. Και προφανώς, το Explorer αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές για να εξερευνήσετε μαζί του τα πρώτα σας βήματα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Ford Explorer RWD (286 PS, 77 kWh)
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 286 PS / 545 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77,4 kWh
On board φορτιστής: 11 kW (AC), 135 kW (DC)
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 13,9 / 17-18 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: Έως 602 / 520-580 km
Βάρος: 2.090 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.468×1.871×1.630 mm
Μεταξόνιο: 2.767 mm
Χώρος αποσκευών: 470-1.460 lt
Τιμή: 39.700€ με την κρατική επιδότηση (48.700€ χωρίς)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ