Πριν από περίπου μία δεκαετία, η Jeep παρουσίασε για πρώτη φορά το Renegade στη Γενεύη, δημιουργώντας αίσθηση και κερδίζοντας τις εντυπώσεις του κοινού.

Και ο λόγος δεν ήταν άλλος από το ότι το σχήμα του αυτοκινήτου απείχε από όσα είχαν όλοι συνηθίσει από την αμερικανική μάρκα με την πλούσια ιστορία στα SUV και στα 4×4.



Το Renegade ήρθε τότε να τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας, όντας το μικρότερο και φυσικά το πιο προσιτό SUV που διέθετε η Jeep. Αυτό, σε συνδυασμό με τους χώρους, την ποιότητα και τις δυνατότητές του στο ήπιο off-roading, συντέλεσαν ένα επικείμενο success story.

Fast-forward στο 2024, το Renegade αποτελεί ένα εκ των δημοφιλέστερων Jeep στις αγορές της Ευρώπης, όντας μαζί με το Avenger τα πιο προσιτά στην γκάμα.

Το σημαντικό είναι ότι η επικαιροποίησή του έρχεται σε ιδανικό χρονικά σημείο, αφού την είχε από καιρό ανάγκη όσον αφορά στην τεχνολογική αναβάθμιση και τη γενικότερη εικόνα της καμπίνας.



Παρότι η ενημέρωση από τη Stellantis σχετικά με την επόμενη γενιά του είναι περιορισμένη και με τον Κάρλος Ταβάρες να το προλογίζει ως αμιγώς ηλεκτρικό, ο πολυεθνικός όμιλος συνεχίζει να διαθέτει το Renegade σε δύο υβριδικές εκδόσεις, μία συνταγή που αποδεικνύεται απολύτως επιτυχημένη.

Και δε θα μπορούσε να μην είναι από τη στιγμή που το σύστημα e-Hybrid διατίθεται ως στάνταρ, ακόμα και από τη δικίνητη έκδοση που είναι και αυτή της δοκιμής μας, την ώρα που η τετρακίνητη διατίθεται μόνο στην plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου.

Το χαρακτηριστικό σχήμα μένει και επιμένει…
…διότι το Renegade είναι εδώ και μια δεκαετία ένα από τα πιο χαρακτηριστικά SUV που μπορείς να πετύχεις στον δρόμο. Ως MY24, το B-SUV της Jeep εξακολουθεί να έρχεται με τη χαρακτηριστική μάσκα με τους στρογγυλούς προβολείς, στοιχεία που το κάνουν πολύ ελκυστικό στο μάτι και που ακόμα και αν αφαιρέσεις το λογότυπο από το καπό θα πεις «Jeep».

Στο προφίλ και το πίσω μέρος επίσης δεν υπάρχουν αλλαγές, αφού η αμερικανική μάρκα επικεντρώθηκε στην τεχνολογική και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού και όχι στην εξωτερική σχεδίαση.

Συνεπώς, το σχήμα, οι καμπυλωτές γραμμές, η διακριτική αεροτομή στο χείλος της οροφής και τα τετραγωνισμένα πίσω φωτιστικά σώματα παραμένουν ως είχαν.

Αναβάθμιση εσωτερικού;
Εννοούμε αρχικά την τεχνολογική, με το σύστημα infotainment με λογισμικό Uconnect να είναι καινούργιο, εύκολο, εύχρηστο και γρήγορο σε απόκριση. Ως προς το τελευταίο, είναι πέντε φορές πιο γρήγορο από αυτό του απερχόμενου μοντέλου.

Η κατά 40% μεγαλύτερη οθόνη στις 10,1 ίντσες είναι εξαιρετικά ευκρινής και χωρίζεται σε μία σειρά από υπομενού, μέσω των οποίων ρυθμίζεις εύκολα όλες τις λειτουργίες άνεσης και ψυχαγωγίας που προσφέρει το αυτοκίνητο.

Η ασύρματη συνδεσιμότητα είναι πια απρόσκοπτη, έχοντας στο επίκεντρο το Apple CarPlay και το Android Auto. Υποστηρίζει, επίσης, δίκτυο 4G και over-the-air ενημερώσεις του λογισμικού.

Ο πίνακας οργάνων χαρακτηρίζεται από έγχρωμη TFT οθόνη 10,25 ιντσών, η οποία παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσα από ευανάγνωστα γραφικά. Μάλιστα, χωρίζεται σε υποκατηγορίες, στην περίπτωση που ο οδηγός θέλει π.χ. να δει την λειτουργία και τη δραστηριότητα του υβριδικού συστήματος.



Στην υπόλοιπη καμπίνα, το Renegade διατηρεί τον γνωστό, ταλαντούχο χαρακτήρα του. Τα υλικά είναι πολύ ποιοτικά, ξεκινώντας από το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και φτάνοντας στο σύνθετο δέρμα στα καθίσματα και τις ταπετσαρίες.

Αλλά αν εκτιμήσεις κάτι ακόμα περισσότερο με το που καθίσεις μέσα στο μικρό Jeep, είναι η απόλυτη άνεση και η εργονομία. Η περιμετρική ορατότητα είναι εξαιρετική, γεγονός που οφείλεται στα μεγάλα παρμπρίζ και στους μεγάλους καθρέφτες.



Έχεις τη δυνατότητα να χαμηλώσεις το κάθισμα αρκετά σε βαθμό που βρίσκεσαι χαμηλά στο αυτοκίνητο, γεγονός που θα εκτιμήσουν πάρα πολύ οι ψηλού αναστήματος οδηγοί.

Για τους οποίους η καμπίνα είναι ιδανική, αφού ακόμα και άτομο με 1,90 μέτρα ύψος μπορεί να καθίσει είτε μπρος είτε πίσω και να έχει αρκετό «αέρα» πάνω από το κεφάλι του. Το γεγονός ότι το ύψος του Renegade βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας στα 1,69 μέτρα σίγουρα διαδραματίζει τον μεγαλύτερο ρόλο σε αυτό.



Μιλώντας για χώρους, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν εύκολα, με τους πίσω να έχουν αρκετό ωφέλιμο χώρο για τα γόνατα, εν πολλοίς χάρη στο σεβαστό μεταξόνιο των 2.570 χιλιοστών, ενώ με τον πέμπτο θα γίνουν ορισμένες μικρές παραχωρήσεις.

Το θετικό με τη δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας είναι πως το πορτμπαγκάζ έρχεται με τη μέγιστη δυνατή χωρητικότητα στα 351 λίτρα (1.297 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), τιμή που βρίσκεται κοντά σε εκείνες του ανταγωνισμού στην κατηγορία των B-SUV.



Καλοί είναι και οι χώροι στην κεντρική κονσόλα, με μεγαλύτερο αυτόν που βρίσκεται μέσα στο υποβραχιόνιο. Η θέση του smartphone είναι κάπως μικρή για τα σύγχρονα κινητά, αλλά και πάλι θα το αποθηκεύσεις εκεί χωρίς πρόβλημα.

Απαράλλαχτος οδικός χαρακτήρας
Η έξυπνη κίνηση της Jeep να διαθέτει το ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ονόματι e-Hybrid (με το χαρακτηριστικό πράσινο «e» στο πίσω μέρος) ως στάνταρ κάνει το Renegade μία ελκυστική πρόταση στην κατηγορία.



Ο γνωστός 1.500άρης turbo παραμένει κάτω από το καπό και σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ που λειτουργεί ως μίζα/ γεννήτρια, αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm.

Το μηχανικό σύνολο είναι γραμμικό, δεν έχει εξάρσεις και δεν προκαλεί τον οδηγό σε ακρότητες. Συνολικά, ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που η βασική του προσήλωση βρίσκεται στην άνεση και την πολυχρηστικότητα.



Το κιβώτιο του Renegade είναι το καινούργιο DCT 7 σχέσεων και αναλαμβάνει στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής να μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Η ποιότητα κύλισης του δημοφιλούς Jeep είναι ικανοποιητική, τόσο σε αστικές συνθήκες, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, όπου οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι σχετικά περιορισμένοι, παρά το σχήμα του αυτοκινήτου.



Από την άλλη, εντός πόλης, θα εκτιμήσετε την περιστασιακή αμιγώς ηλεκτρική κίνηση υπό χαμηλό φορτίο, που βοηθάει στο να διατηρηθεί η κατανάλωση χαμηλά.

Σε μεικτές συνθήκες, μετρήσαμε 7,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, παρότι στον αυτοκινητόδρομο το πιέσαμε λίγο παραπάνω, ενώ και στους επαρχιακούς η γραμμικότητα του κινητήρα ανέδειξε ξανά τον πολιτισμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.



Στον αυτοκινητόδρομο ο θερμικός κινητήρας τραβάει το μεγαλύτερο «κουπί» και ο ηλεκτρικός μόνο υποβοηθά, όποτε η μπαταρία με χωρητικότητα 0,77 kWh έχει την ηλεκτρική ενέργεια να το υποστηρίξει.

Αναφορικά με τις λοιπές μετακινήσεις που αναπόφευκτα καλείται το Renegade να πραγματοποιήσει, η μαλακή ανάρτηση αποσβένει σε καλό βαθμό την όποια κακοτεχνία και σε συνδυασμό με τα πάνω από 17 εκατοστά απόστασης του δαπέδου από το έδαφος, δε θα σου αρνηθεί το πέρασμα από έναν βατό χωματόδρομο, για να φτάσεις στην απόμακρη παραλία.

«Παιδικές ασθένειες»
Το Renegade δεν ενδείκνυται για γκάζια και σπορ οδήγηση. Κάτι που γίνεται αντιληπτό από τις όχι και τόσο γρήγορες αλλαγές του κιβωτίου και από τη γραμμική λειτουργία του κινητήρα, η οποία θα εκτιμηθεί από τις πιο ήπιους οδηγούς, που καταλαμβάνουν και το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού.



Επιπλέον, το κιβώτιο κάνει ελαφρώς παραπάνω αισθητή την παρουσία κατά το φρενάρισμα, αλλά εκεί είναι που το υβριδικό σύστημα θα αναλάβει δράση και κάνει αυτή την μικρή ασθένεια ανεπαίσθητη.

Για να είμαστε ειλικρινείς, πρόκειται για συμπτώματα που θα περάσουν απαρατήρητα από τη συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών.

Διότι όσον αφορά στην ποιότητα, τους χώρους, τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις και την άνεση, το Jeep Renegade αποτελεί μία έξυπνη επιλογή.



Συμπέρασμα
Η τεχνολογική αναβάθμιση στο Renegade κρίθηκε απολύτως απαραίτητη από την Jeep και ήρθε σε ιδανικό χρονικό σημείο, για να επικαιροποιήσει το μοντέλο, προσφέροντάς του αυτό που έλειπε από το να είναι ένα ολοκληρωμένο, πολυχρηστικό SUV.

Η τιμή εκκίνησής του στις 28.290 ευρώ με την προωθητική ενέργεια συνιστά μία αξιοπρόσεκτη πρόταση για τον μέσο οικογενειάρχη και για εκείνον που γενικά θέλει «να τα κάνει όλα» σε ήπιο και πολιτισμένο βαθμό.



Το πακέτο συνδυάζεται με 4 χρόνια εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) από το εργοστάσιο. Με το ίδιο ακριβώς, όμως, έρχεται και το μικρότερο Avenger που έχει και μικρότερη τιμή στις 23.990 ευρώ, για όσους θεωρούν πολλά τα 28+ χιλιάρικα του Renegade.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Jeep Renegade e-Hybrid 130 PS
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo 1.469 κ. εκ. με mild hybrid 48V σύστημα 15 kW/ 55 Nm
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 1.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο DCT, επτά σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα: 9,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ ώρα
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,5 λίτρα/ 100 χλμ./ 7,1 λίτρα/ 100 χλμ.
Εκπομπές: 130-139 γραμ./ χλμ.
Βάρος: 1.420 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.236/ 1.805/ 1.684 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 351 – 1.297 λίτρα
Τιμή: από 28.290 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ