Από την περίοδο που ο Ίλον Μασκ επισκέφτηκε την τεράστια εργοστασιακή μονάδα της Tesla στο Βερολίνο, όπου προανήγγειλε μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας, έχει «κυλήσει αρκετό νερό στο αυλάκι» και η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει να κινείται σε κάπως πιο ήρεμα νερά.

Φαίνεται, όμως, ότι κάτι… περίεργο εξακολουθεί να συμβαίνει στο εργοστάσιο, καθώς οι αναρρωτικές άδειες του προσωπικού, έχουν λάβει χαρακτηριστικά επιδημίας. Από την άλλη, εξίσου περίεργη είναι η αντίδραση της διοίκησης, που παραπέμπει σε… παλαιάς κοπής προπονητές ποδοσφαίρου, όταν ήθελαν να τσεκάρουν την καλή εξωγηπεδική ζωή των παικτών.

Το μέσο ποσοστό αναρρωτικής άδειας στη Γερμανία το 2023 ήταν 6,1%, αναφέρει η εφημερίδα Handelsblatt και στην αυτοκινητοβιομηχανία διαμορφώθηκε στο 5,2%. Αλλά στη Giga Berlin το ποσοστό είναι έως και τρεις φορές υψηλότερο, φτάνοντας το 17% τον περασμένο Αύγουστο, πριν πέσει σε ένα ακόμα υψηλό 11% τον επόμενο μήνα.

«Δεν θα ανεχτούμε κάποιοι άνθρωποι να σηκώνουν περισσότερα βάρη στην πλάτη τους για άλλους, που απλά δεν θέλουν να έρθουν στη δουλειά», είπε ο διευθυντής του εργοστασίου André Thierig σε μια συνάντηση της εταιρείας. «Δεν υπάρχει χώρος σε αυτό το εργοστάσιο για ανθρώπους που δεν σηκώνονται από το κρεβάτι» το πρωί».

Αλλά όταν το ποσοστό ασθενειών παρέμεινε υψηλό, ο Thierig και ο διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού, Erik Demmler, επινόησαν ένα σχέδιο για να προσφέρουν μια ανταμοιβή 1.000 ευρώ στο προσωπικό της Tesla που ήταν στο πόστο του, σε ένα ποσοστό άνω του 95% των περιπτώσεων. Και όταν αυτό δεν ήταν αρκετό για να αλλάξει τη στάση των εργαζομένων, οι άνδρες φέρεται να περιέγραψαν ως «άτιμα», τα δύο υψηλόβαθμα στελέχη μπήκαν σε ένα αυτοκίνητο και άρχισαν να χτυπούν τις πόρτες! Για να επιβεβαιώσουν, εάν όντως υπάρχει λόγος ασθένειας…



Οι κατ’ οίκον επισκέψεις, ακόμη και απροειδοποίητες, δεν είναι παράνομες στη Γερμανία, δήλωσε στην εφημερίδα ο δικηγόρος απασχόλησης Till Heimann από το δικηγορικό γραφείο Kliemt. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι επισκέπτες είναι ευπρόσδεκτοι. Ο Dirk Schulze του συνδικάτου IG Metall περιέγραψε το σχέδιο της διοίκησης της Tesla ως «παράλογη» απάντηση στα προβλήματα που προκαλούνται από τον μεγάλο φόρτο εργασίας που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο. Αυτός ο φόρτος εργασίας ενθαρρύνει την απουσία, η οποία θέτει τους υπόλοιπους εργαζόμενους υπό μεγαλύτερη πίεση, και έτσι συνεχίζεται.

«Αν η διοίκηση του εργοστασίου θέλει πραγματικά να μειώσει τον αριθμό των ημερών ασθενείας, θα πρέπει να σπάσει αυτόν τον φαύλο κύκλο», είπε ο Schulze στην Handelsblatt .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ