Η πίσω πτέρυγα της MCL38 τράβηξε την προσοχή στο Αζερμπαϊτζάν όταν onboard πλάνα από το μονοθέσιο του Πιάστρι έδειχναν τα άκρα του επάνω πτερυγίου της να κάμπτονται σε υψηλές ταχύτητες.
Η συμπεριφορά αυτή χαρακτηρίστηκε ως ένα «mini-DRS» το οποίο έδινε ορισμένα επιπλέον κρίσιμα χιλιόμετρα ανά ώρα στον Πιάστρι, προστατεύοντάς τον από τις επιθέσεις του Λεκλέρ στο Αζερμπαϊτζάν. Η McLaren είχε χρησιμοποιήσει την συγκεκριμένη πτέρυγα και σε Σπα-Μόντσα, δύο πίστες χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, όπως το Μπακού.
Στην Σιγκαπούρη δεν θα την χρησιμοποιούσε έτσι κι αλλιώς. Ωστόσο δεν θα μπορέσει να την χρησιμοποιήσει και στο μέλλον έπειτα από τις συστάσεις που έγιναν στην ομάδα από τους τεχνικούς της FIA.
Να σημειώσουμε ότι η FIA δεν χαρακτήρισε την πτέρυγα επισήμως παράνομη. Πράγμα που σημαίνει ότι το τρικ της ομάδας παραβιάζει το πνεύμα αλλά όχι το γράμμα των κανονισμών. Ωστόσο η FIA ξεκαθάρισε ότι θα μπορούσε να αλλάξει τον κανονισμό μελλοντικά ώστε να γίνει πιο σαφής.
Οι αντιδράσεις
Ο CEO της ομάδας, Ζακ Μπράουν υπερασπίστηκε τις επιλογές των σχεδιαστών της MCL38. «Η πτέρυγα έχει περάσει όλους τους ελέγχους της FIA. Είναι απλώς αποτέλεσμα έξυπνου σχεδιασμού» δήλωσε ο Αμερικανός.
Αντιθέτως οι Χέλμουτ Μάρκο και Φρεντ Βασέρ χαιρέτισαν την εξέλιξη αυτή. «Ήταν η τρίτη φορά που καταθέσαμε ένσταση για την πτέρυγα της McLaren. Πάμε να δούμε τι συμβαίνει με την εμπρός πτέρυγα» δήλωσε ο Μαρκο.
Όσο για τον Βασέρ, ο επικεφαλής της Ferrari -η οποία φέρνει την δική της εμπρός flexi-wing στην Σιγκαπούρη- δήλωσε ότι στο θέμα της πίσω πτέρυγας τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. «Δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες στο θέμα. Οι τεχνικοί κανονισμοί προβλέπουν ακόμη και το πόσο θα μπορεί να παραμορφώνεται. Ήταν άσπρο-μαύρο» δήλωσε ο Γάλλος.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ