Η περίπτωση του Peugeot Metropolis είναι από εκείνες που έχουν συζητηθεί και αναλυθεί τόσο πολύ που έχουν μετατραπεί πλέον σε αστικό μύθο κυρίως στην γαλλική κοινωνία.
Πριν από περίπου 10 χρόνια οι επικεφαλής της Peugeot Motocycles συναντήθηκαν με τους συναδέρφους τους στην Peugeot Cars προκειμένου να συζητήσουν ένα άκρως απόρρητο project.
Η συνάντηση έγινε στο ιστορικό εργοστάσιο Μαντρέ της Peugeot Motocycle και εκεί έπεσε στο τραπέζι το σχέδιο ενός τρίκυκλου πολυτελούς scooter. Το project ενθουσίασε τους «αυτοκινητάδες» και μαζί πλέον ξεκίνησαν να υλοποιούν το δύσκολο αυτό σχέδιο φτάνοντας τελικά σε ένα απίστευτα εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Το scooter ονομάστηκε Metropolis και αμέσως δημιούργησε πονοκέφαλο στους αντιπάλους του, ιδιαίτερα στην Piaggio η οποία είχε δημιουργήσει το δικό της MP3. Η πορεία του Metropolis ήταν εξαιρετική, ωστόσο είχε και δύσκολες στιγμές όπως η δικαστική διαμάχη με την Piaggio για το μπροστινό σύστημα διεύθυνσης/ανάρτησης, ωστόσο βγήκε δυνατό από όλα αυτά και πλέον φιγουράρει στις αγορές ως ένα από τα καλύτερα τρίτροχα scooter που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα.
Ένας Παριζιάνος στην Αθήνα
Το 2023 όπως όλοι γνωρίζουμε η Peugeot Motocycles έκανε ένα μεγάλο restart παρουσιάζοντας πολλά νέα μοντέλα και μια εντελώς καινούρια φιλοσοφία. Η ναυαρχίδα της που ήταν πάντα το Metropolis δεν θα μπορούσε να μην επωφεληθεί από αυτόν τον αέρα ανανέωσης με αποτέλεσμα το 2023 να έχουμε ένα πλήρως ανανεωμένο Metropolis.
Δεν χρειάζεσαι πολύ ώρα για να αντιληφθείς ότι αυτό είναι ένα εντελώς καινούριο τρίτροχο. Μπορείς επίσης αμέσως να καταλάβεις ότι το Metropolis κατασκευάζεται στη Γαλλία αν παρατηρήσεις το φινίρισμα και την ποιότητα που εκπέμπει το scooter.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα κάνουν το μάτι να σταθεί στο νέο Metropolis. Από την εκλεπτυσμένη μάσκα στο εμπρός μέρος με τους επιθετικούς LED προβολείς και τις εντυπωσιακές μαύρες ζάντες, μέχρι τις ποιοτικές ραφές στη σέλα και το «αυτοκινητάδικο» πίσω μέρος με τα κάθετα φωτιστικά σώματα και το αεροδυναμικό «πορτμπαγκάζ». Όλα σε αυτό το scooter είναι καλοσχεδιασμένα και τοποθετημένα με τον απόλυτα ποιοτικό τρόπο.
Ακόμα και όταν καθίσεις στην άνετη σέλα μπροστά στα μάτια σου έχεις μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη με 3D γραφικά και πολύ ποιοτικά αναλογικά όργανα με το χαρακτηριστικό στροφόμετρο να έχει ανάποδη φορά. Οι διακόπτες είναι επίσης εκλεπτυσμένοι και εύκολα προσβάσιμοι ανεβάζοντας εκτός από την ποιότητα και την χρηστικότητα του Metropolis.
Με ευκολία μπορεί να πει κανείς ότι αυτό είναι το πιο ποιοτικό και πολυτελές scooter που μπορεί να αγοράσει κανείς στη μεγάλη κατηγορία – όχι μόνο των τρίτροχων scooter.
Μεστός και ροπάτος κινητήρας
Το νέο Metropolis είναι εξοπλισμένο με έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα Powermotion 400 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 35,7 ίππους και 38,1 Nm ροπής. Συνοδεύεται από σύγχρονο σύστημα ψεκασμού και σύστημα μετάδοσης CVT αυτόματο, ενώ στον βασικό εξοπλισμό διαθέτει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control).
Παρά το σχετικά μεγάλο βάρος (280 κιλά) του τρίτροχου (λόγω δομής του εμπρός συστήματος) ο κινητήρας ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις απαιτήσεις του οχήματος. Είναι εξαιρετικά πρόθυμος στις μεσαίες στροφές και ανεβάζει χιλιόμετρα άμεσα όταν το επιθυμήσει ο αναβάτης. Η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 150 χλμ./ώρα, ενώ οι επιταχύνσεις είναι μεστές.
Ίσως όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της απόδοσης του μηχανικού συνόλου είναι η ποιότητα στην απόκριση του γκαζιού. Η ομαλότητα με την οποία ανταποκρίνεσαι σε κάθε κίνηση του δεξιού καρπού του αναβάτη είναι εκπληκτική δημιουργώντας ένα πολύ φιλικό περιβάλλον οδήγησης σε όλες τις συνθήκες. Είτε είσαι σε… cruising mode στην πόλη, είτε ταξιδεύεις, είτε βιάζεσαι να φτάσεις κάπου το μοτέρ θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Στον τομέα της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε ποτέ τα 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ των 13,5 λίτρων μπορείς να διανύσεις σχεδόν 240 χιλιόμετρα.
Μέγιστη πρόσφυση, μέγιστη ασφάλεια
Στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς το Peugeot Metropolis, όπως όλα τα τρίτροχα scooter, ξεχωρίζει για την αυξημένη ασφάλειά του. Το εμπρός σύστημα ανάρτησης ακολουθεί την φιλοσοφία των διπλών ψαλιδιών του αυτοκινήτου έχοντας ένα αμορτισέρ σε κάθε τροχό. Στο πίσω μέρος οι Γάλλοι έχουν τοποθετήσει δύο ποιοτικά αμορτισέρ της Paioli ρυθμιζόμενα, ενώ το πλαίσιο είναι ενισχυμένο ατσάλινο.
Οδηγώντας το Metropolis αμέσως αντιλαμβάνεσαι τα θετικά και τα αρνητικά της διάταξης στο εμπρός μέρος. Στα θετικά είναι φυσικά η απίστευτη πρόσφυση που απολαμβάνεις και σου επιτρέπει να στρίβεις και να φρενάρεις χωρίς το άγχος ενός γλιστρήματος ή μιας ανωμαλίας στο δρόμο.
Το αρνητικό από την άλλη είναι η πιο βαριά αίσθηση που σου δίνει το εμπρός σύστημα και η μεγαλύτερη ασάφεια σε σχέση με μια κανονική μοτοσικλέτα ή scooter. Τα φρένα με δίσκους σε κάθε τροχό (13 ιντσών εμπρός, 14 ιντσών πίσω) είναι πολύ ισχυρά και με καλή αίσθηση στη μανέτα προσφέροντας ακαριαία πέδηση με ασφάλεια και σταθερότητα, ενώ διαθέτουν και ABS.
Στην περίπτωση του Metropolis εντοπίζουμε ένα πλεονέκτημα στην οδηγική συμπεριφορά που έχει να κάνει με την επιλογή των πίσω αμορτισέρ. Το σύστημα της Paioli είναι σίγουρα ποιοτικό και προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση, πολύ καλή πληροφόρηση και συνολικά βοηθάει να γίνει λίγο πιο «γρήγορη» η γεωμετρία του scooter. Ιδιαίτερα στον τομέα της σπορ οδήγησης και της ποιότητας κύλισης το σύνολο παίρνει άριστα. Όταν κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο νιώθεις ότι πατάς πάνω σε χαλί.
Το τίμημα αυτής της εξαιρετικής συμπεριφοράς στο δρόμο είναι η μειωμένη ικανότητα απορρόφησης των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ιδιαίτερα λόγο της φύσης της διάταξης του εμπρός μέρους το οποίο έχει διαφορετική συμπεριφορά όταν περνάει πάνω από ανωμαλίες, το scooter γίνεται νευρικό χωρίς όμως να χάνει σε πρόσφυση ή ασφάλεια.
Κινούμενος με 100+ χλμ./ώρα ο αέρας δεν σε αγγίζει, είσαι καλά προστατευμένος τόσο στα πόδια όσο και στον κορμό. Με την ζελατίνα στην πιο ψηλή θέση ο αέρας περνάει και δεν… ακουμπάει, ωστόσο αυξάνει τον θόρυβο από τις περιδινήσεις που δημιουργούνται. Σε ταχύτητες μικρότερες από 100 χλμ./ώρα μπορείς να έχεις χαμηλότερα τοποθετημένη τη ζελατίνα διατηρώντας καλά επίπεδα προστασίας και θορύβου.
Εξοπλισμός για φίλημα
Ένα premium scooter που σέβεται τον εαυτό του φυσικά και φροντίζει να κρατάει τον αναβάτη ξεκούραστο και άνετο σε κάθε είδους μετακίνησης. Η Peugeot Motocycles λοιπόν δεν έχει κάνει εκπτώσεις τοποθετώντας σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, σύστημα συνδεσιμότητας μέσω της ψηφιακής οθόνης TFT με smartphone, LED φώτα με DRL, επίπεδο πάτωμα, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, χειρόφρενο, κεντρικό σταντ, ρυθμιζόμενο στήριγμα σέλας και ABS.
Εξαιρετικά χρήσιμο είναι το αποθηκευτικό σύστημα του Metropolis το οποίο έχει δύο χώρους. Ο ένας είναι κάτω από τη σέλα και μπορεί να φιλοξενήσει ένα jet κράνος ή μια επαγγελματική τσάντα, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει «πορτμπαγκάζ» που χωράει ένα full face κράνος. Όλο αυτό σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα κάνουν το Metropolis να σε προτρέπει να αφήσεις το αυτοκίνητο στο γκαράζ, ακόμα και όταν έχεις να μεταφέρεις ψώνια από το σούπερ μάρκετ.
Το αγκάθι
Η ποιότητα του νέου Peugeot Metropolis 400 GT είναι χωρίς αμφιβολία κορυφαία. Οδηγικά το scooter είναι απολαυστικό και γενικά δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να σε ενοχλεί. Σίγουρα μια καλύτερη συμπεριφορά όταν το Metropolis περνάει από ανωμαλίες του οδοστρώματος θα ήταν ευπρόσδεκτη, ωστόσο με μια καλύτερη ρύθμιση των αμορτισέρ ίσως το αποτέλεσμα να είναι πολύ καλύτερο.
Γάλλος με τα όλα του
Το Peugeot Metropolis 400 GT είναι ο ορισμός της ποιότητας, της ασφάλειας και της πολυτέλειας. Είναι ένα πολύ εντυπωσιακό σχεδιαστικά, ασφαλές και ευκολοδήγητο scooter το οποίο έχει πολλά περισσότερα να δώσει στον αναβάτη από ότι εκείνος περιμένει.
Ο χαρακτήρας του είναι δυναμικός χάρη στον ροπάτο κινητήρα και η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, ενώ η προστασία που προσφέρει στον αναβάτη είναι παροιμιώδης. Η γαλλική πρόταση στην κατηγορία των τρίτροχων scooter είναι πιο χαρισματική από ποτέ και σίγουρα κεντράρει τον στόχο στο κέντρο για να ρίξει το premium βέλος του.
Όλα τα στοιχεία του Peugeot Metropolis 400 GT ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot Metropolis 400 GT
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, Powermotion
Κυβισμός: 400cc
Ισχύς: 36,7 PS / – rpm
Ροπή: 37,1 Nm / – rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. ψεκασμός με TC
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,3 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 13,5 L
Τροχοί: 13 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω
Βάρος: 280 kg
Τιμή: 11.700 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ