Η Stellantis αντεπιτίθεται σε οποιαδήποτε κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καθυστερήσει τους στόχους μείωσης εκπομπών CO2, που θα τεθούν σε ισχύ το επόμενο έτος, δημιουργώντας μια πιθανή σύγκρουση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην περιοχή.
«Θα ήταν σουρεαλιστικό να αλλάξουμε τους κανόνες τώρα», δήλωσε ο CEO Carlos Tavares. Εκπρόσωπος του ομίλου, επιβεβαίωσε τα σχόλια και παραχώρησε δήλωση της εταιρείας για την υποστήριξη της τήρησης του ισχύοντος κανονισμού. Η δήλωση ζητά να συνεχιστούν οι κρατικές επιδοτήσεις προς τους καταναλωτές, για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι κανόνες της ΕΕ στοχεύουν στις συνολικές εκπομπές CO2 του στόλου περίπου 95 g/km το 2025, από 106,6 g/km το 2023.
Η ACEA, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, έχει συντάξει μια πρόταση για να ζητήσει από την ΕΕ να χρησιμοποιήσει κανονισμούς έκτακτης ανάγκης για να καθυστερήσει τον στόχο εκπομπών του 2025 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά δύο χρόνια.
Η επίτευξη του στόχου θα απαιτούσε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είτε να σταματήσουν την παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, είτε να εκτεθούν σε πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα και άλλα 3 δισεκατομμύρια ευρώ για τα φορτηγά,
Σε όλο αυτό, η Stellantis αντιδρά, αλλά η ιστορία έχει παρελθόν… Ο Tavares απέσυρε τη Stellantis από την ACEA το 2022 και η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε στις 12 Σεπτεμβρίου ότι έχει οργανωθεί για να συμμορφωθεί με τη μείωση του κόστους, την κυκλοφορία νέων μοντέλων και την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού από τους Κινέζους κατασκευαστές και την Tesla.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ