Ήδη στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, αναμένουμε ένα μοντέλο με μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης, στο πρόσωπο του IM L6 το οποίο θα παρουσιαστεί αυτό το φθινόπωρο.
Αλλά δε θα είναι η μόνη μάρκα της SAIC Motor που θα αρχίσει να εξοπλίζει τα αυτοκίνητά της με αυτού του είδους την τεχνολογία μπαταριών, αφού και τα μοντέλα της MG αναμένεται «εντός των επόμενων 12 μηνών» να αποκτήσουν παρόμοιες μπαταρίες.
Αυτό τουλάχιστον αποκάλυψε με δηλώσεις του στο Autocar ο Yu Jingmin, υποδιευθυντής της κινεζικής εταιρείας, τονίζοντας ότι οι μπαταρίες στερεού τύπου απέχουν περίπου έναν χρόνο από το να τις δούμε σε μοντέλα παραγωγής.
Μέχρι πρότινος, αυτού του είδους η τεχνολογία αναμενόταν προς τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Η BMW υπολογίζει να την παρουσιάσει το 2030, η Toyota στοχεύει στο 2027, ενώ η MG σκόπευε να την έχει έτοιμη προς χρήση το 2026.
Η τελευταία είναι εκείνη τελικά που θα τη φέρει πρώτη στην Ευρώπη, ωστόσο ο Jingmin δεν αποκάλυψε ποιο θα είναι το μοντέλο της MG που θα τη δούμε για πρώτη φορά. Αυτό που τόνισε, είναι ότι θα αποκαλυφθεί κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και θα λανσαριστεί στις αγορές πριν το τέλος του έτους.
Υπενθυμίζουμε, ότι όλη η «φασαρία» γίνεται επειδή οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από τις ιόντων λιθίου που συνήθως προτιμώνται από τις εταιρείες λόγω χαμηλότερου κόστους και μικρότερης πολυπλοκότητας κατασκευής.
Κατά συνέπεια, εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους ρυθμούς φόρτισης, ενώ θεωρούνται ασφαλέστερες ως προς την υπερθέρμανση και η διάρκεια ζωής τους υπολογίζεται ότι είναι μεγαλύτερη.
Το L6 αναμένεται να διαθέτει μπαταρία solid state, την οποία θα μοιράζεται με ορισμένα μελλοντικά MG. Οι πρώτες εκτιμήσεις λένε πως η αυτονομία του θα είναι στα 1.000 χιλιόμετρα, χάρη στις 133 kWh χωρητικότητας, ενώ με 12 λεπτά σε ταχυφορτιστή θα εξασφαλίζονται 400 χιλιόμετρα αυτονομίας.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ