Το στρατηγικό πλάνο της Volvo προβλέπει τον μετασχηματισμό της σε αμιγώς ηλεκτρική και επάνω σε αυτή τη βάση το αμιγώς ηλεκτρικό EX90 είχε λάβει το χρίσμα της ναυαρχίδας σε αυτό το νέο κεφάλαιο της εταιρίας.
Οι πρόσφατες εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά δηλώνουν ωστόσο πως το αγοραστικό κοινό δεν είναι ακόμα αποφασισμένο για την καθοριστική στροφή στην ηλεκτροκίνηση αλλά αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα του εξηλεκτρισμού, φέρνοντας τα υβριδικά αυτοκίνητα στην κορυφή των προτιμήσεων. Προσαρμόζοντας λοιπόν την πολιτική της σε αυτά τα δεδομένα η Volvo αξιοποιεί το δυνατό χαρτί του XC90 και της υβριδικής τεχνολογίας ανανεώνοντας πλήρως το κορυφαίο SUV της, με αιχμή του δόρατος την ενσωμάτωση του προηγμένου ψηφιακού χαρτοφυλακίου που έχουμε δει στα νέα ηλεκτρικά EX30 και ΕΧ90.
Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο νέο XC90 δεν έχουν μεταβάλει τις αναλογίες του πολυτελούς μεγάλου SUV (που προσφέρει τη δυνατότητα 5θέσιας, 6θέσιας και 7θέσιας διάταξης), καθώς στοχεύουν κυρίως στην αισθητική ευθυγράμμιση με το ηλεκτρικό EX90. Οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος όπου η επανασχεδιασμένη μάσκα έχει αποκτήσει ένα πιο τρισδιάστατο μοτίβο και διαγώνιες διακοσμητικές γραμμές σε νίκελ ή γυαλιστερή μαύρη απόχρωση, ανάλογα με την έκδοση.
Πιο στενά είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED που διαθέτουν και ανανεωμένη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα οριζόντιου Τ, νέα σχεδίαση έχει ο προφυλακτήρας με διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα στο κέντρο και τα πλαϊνά ενώ τονισμένα είναι τα νεύρα στο καπό δίνοντας στην συνολική εικόνα ένα πιο επιβλητικό εκτόπισμα. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές με κυριότερη την πιο σκούρα απόχρωση των φώτων που χαρίζει έναν πιο μοντέρνο αέρα.
Η επιλεκτική αισθητική αναδιαμόρφωση συναντάται και στο εσωτερικό όπου το πολυτελές ύφος ενισχύεται από τις ποιοτικά αναβαθμισμένες επενδύσεις στο ταμπλό (που έχει αποκτήσει μια πιο οριζόντια προοπτική καθώς και πρόσθετα διακοσμητικά πάνελ) και τις πόρτες καθώς και από την ενσωμάτωση νέων μοτίβων ατμοσφαιρικού φωτισμού. Κατά την παραδοσιακή πλέον φιλοσοφία της Volvo πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά τα οποία χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη και στις δύο νέες υφασμάτινες επενδύσεις Nordico και Herringbone Weave.
Αλλαγές που αποσκοπούν στην χρηστική αναβάθμιση έχουν γίνει στην κεντρική κονσόλα που πλέον διαθέτει περισσότερους και μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους μεταξύ των οποίων και η έξυπνη 2+1 διαμόρφωση για τις ποτηροθήκες. Από εκεί και πέρα μεταξύ των αναβαθμίσεων του εσωτερικού αξίζει να σημειώσουμε την περαιτέρω ενίσχυση της ηχομόνωσης για ένα ακόμα πιο ήσυχο περιβάλλον καθώς και την ενσωμάτωση ενός προηγμένου συστήματος καθαρισμού του αέρα με δυνατότητα ασύρματου ελέγχου μέσω smartphone και της εφαρμογής Volvo Cars.
Καίρια αλλαγή στο εσωτερικό και μια από τις πιο σημαντικές για το νέο XC90 είναι η ενσωμάτωση του συστήματος πολυμέσων νέας γενιάς της Volvo που είδαμε πρώτα στα ηλεκτρικά EX30 και ΕΧ90 και το οποίο μελλοντικά θα προσφέρεται ως over-the-air ενημέρωση για όλα τα Volvo νέας γενιάς. Πρόκειται για μια ακόμα κίνηση ευθυγράμμισης της γκάμας ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων αλλά και μια σημαντική αναβάθμιση του τεχνολογικού και χρηστικού υπόβαθρου του XC90. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται πλέον μια μεγαλύτερη οθόνη αφής 11,2 ιντσών που μάλιστα έχει αποσπαστεί από τον κύριο όγκο του ταμπλό και διαθέτει μεταξύ άλλων υψηλότερη ευκρίνεια και ταχύτερη απόκριση σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.
Η πλατφόρμα του νέου συστήματος πολυμέσων έχει αναπτυχθεί με βάση το λογισμικό της Google και ενσωματώνει την υπηρεσία προσωπικού βοηθού Google Assistant, την πλοήγηση Google Maps καθώς και το Google Play απ’όπου είναι δυνατή η εγκατάσταση πρόσθετων διαθέσιμων εφαρμογών. Επιπλέον, το νέο σύστημα πολυμέσων διαθέτει πιο εύχρηστη δομή περιεχομένου με συντομεύσεις για τις βασικές λειτουργίες αλλά και τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες εφαρμογές προσφέροντας πιο εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε αυτές.
Το πακέτο αναβάθμισης του νέου XC90 αγγίζει και το μηχανολογικό χαρτοφυλάκιο στοχεύοντας στη βελτίωση της ασφάλειας, της άνεσης, την οδηγικής πιστότητας και φυσικά της ενεργειακής διαχείρισης. Η σουίτα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που συνδυάζει ραντάρ και κάμερες διαθέτει κορυφαία χαρακτηριστικά πρόληψης και αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων. Μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο φρενάρισμα, καθοδήγηση του οδηγού για αποφυγή ατυχημάτων μέσω κατάλληλων επεμβάσεων στο τιμόνι καθώς και ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Από εκεί και πέρα η ανάρτηση διαθέτει αναβαθμισμένη γεωμετρία και ελαστοκινηματικά χαρακτηριστικά ενώ τα νέα στάνταρ παθητικά αμορτισέρ ενσωματώνουν τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping) η οποία προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης, για περισσότερη άνεση ή τονισμένη ακρίβεια, ανάλογα με το ανάγλυφο του οδοστρώματος και τις συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου. Βελτιωμένα χαρακτηριστικά έχει και η προαιρετική αερανάρτηση η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει ενεργό δυναμικό έλεγχο (λαμβάνοντας δεδομένα 500 φορές / δευτερόλεπτο) καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης του ύψους του αυτοκινήτου επιτρέποντας την μείωση κατά 20 χιλιοστά ή την ανύψωση κατά 40 από το στάνταρ ύψος για βέλτιστη αποτελεσματικότητα στον αυτοκινητόδρομο ή στην κίνηση εκτός δρόμου.
Από εκεί και πέρα το νέο Volvo XC90 θα είναι αποκλειστικά υβριδικό και τετρακίνητο σε όλες τις εκδόσεις, με την γκάμα να ξεκινά από τις ήπια υβριδικές εκδόσεις B5 και B6 και να κορυφώνεται με την plug-in υβριδική Τ8 η οποία αναμένεται να αποτελέσει και αιχμή του δόρατος σε εμπορικό επίπεδο.
Οι εκδόσεις B5 και Β6 χρησιμοποιούν έναν νέο 2λιτρο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Miller ο οποίος συνεργάζεται με 48V ήπιο υβριδικό σύστημα με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου που συμβάλει στη μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμου έως και 15% σε πραγματικές συνθήκες.
Στη βασική έκδοση B5 η απόδοση φθάνει τους 250 PS με 360 Nm ροπής ενώ στην πιο δυνατή B6 όπου ο κινητήρας αποκτά διπλή υπερτροφοδότηση (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υπερσυμπιεστή και turbo) η απόδοση ανεβαίνει στους 300 PS και η ροπή στα 420 Nm.
Το plug-in υβριδικό T8 είναι το ταχύτερο (0-100 χλμ./ώρα: 5,4 δευτερόλεπτα) και ταυτόχρονα το πιο οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον XC90 με κατανάλωση 1,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 30 γραμμάρια το χιλιόμετρο στο κύκλο WLTP. Το Τ8 συνδυάζει έναν δίλιτρο διπλά υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 310 ίππων με 400 Nm ροπής που κινεί τους εμπρός τροχούς με ένα ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων με 309 Nm ροπής που είναι τοποθετημένος και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα προσφέροντας έτσι χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 400V χωρητικότητας 18,8 kWh η οποία προσφέρει αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης που ξεπερνά τα 70 χιλιόμετρα. Επιπλέον ο ενσωματωμένος φορτιστής 6,4 kW προσφέρει τη δυνατότητα πλήρους φόρτισης της μπαταρίας σε λιγότερο από τρεις ώρες.
Το νέο XC90 θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία κοντά στα τέλη της φετινής χρονιάς και θα πλαισιώνει στην κορυφή της γκάμας της Volvo το αμιγώς ηλεκτρικό ΕΧ90 που με την σειρά του έχει μόλις ξεκινήσει την καριέρα του. Θυμίζουμε πως η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Σουηδικής εταιρίας βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SPA2, τύπου skateboard, του ομίλου Geely στον οποίο ανήκει η Volvo.
Μεταξύ άλλων το EX90 φέρνει μαζί του μια εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία ασφάλειας και αυτόνομης οδήγησης διαθέτοντας στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων αισθητήρες Lidar που εξασφαλίζουν ορατότητα σε βάθος 250 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο ακόμα και σε συνθήκες πολύ χαμηλού φωτισμού. Αρχικά το EX90 θα προσφέρεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση σε δύο εκδόσεις απόδοσης 408 και 517 ίππων, με μπαταρία 111 kWh που θα προσφέρει αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων, τη στιγμή που η δυνατότητα μέγιστης ταχυφόρτισης DC με έως και 250 kW θα επιτρέπει την πλήρωση 10-80% σε λιγότερο από μισή ώρα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ