Στη γιορτή των 100 χρόνων της Moto Guzzi πριν μερικά χρόνια, οι Ιταλοί έκαναν ξεκάθαρες τις προθέσεις τους για το μέλλον παρουσιάζοντας το φιλόδοξο σχέδιό τους για τα επόμενα 100 χρόνια. Για να ενισχύσουν τα λεγόμενά τους αποκάλυψαν στον κόσμο ένα μοντέλο με πολλές καινοτομίες που δεν ήταν άλλο από την V100 Mandello.
Η σπορ τουριστική μοτοσικλέτα έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό από τους φίλους της εταιρείας και γρήγορα έγινε η ναυαρχίδα της. Βλέποντας την πέραση της V100 Mandello η Moto Guzzi αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα και να παρουσιάσει μια adventure μοτοσικλέτα βασισμένη στην V100 Mandello.
Κάπως έτσι γεννήθηκε η Stelvio 1200 η οποία εκτός από τα νέα χαρακτηριστικά της μάρκας όπως ο υγρόψυκτος κινητήρας, φέρνει και καινοτομίες που για πρώτη φορά συναντάμε σε μοτοσικλέτα της Guzzi.
Διακριτική ομορφιά
Ο σχεδιασμός της Moto Guzzi Stelvio είναι ένα από τα δυνατά σημεία της μοτοσικλέτας. Οι Ιταλοί θέλησαν μεν να διατηρήσουν τα γνωστά τους χαρακτηριστικά άθικτα προκειμένου η μοτοσικλέτα να έχει την ταυτότητα της Moto Guzzi, αλλά πρόσθεσαν διακριτικές λεπτομέρειες που αναβαθμίζουν τόσο την αισθητική όσο και την ποιότητα.
Στο εμπρός μέρος, το φωτιστικό σώμα έχει τον ίδιο σχεδιασμό με την Mandello. Το DRL φως ημέρας σχηματίζει έξυπνα τον αετό του Μαντέλο, ενώ ακριβώς από πάνω υπάρχει το τετράγωνο πλαστικό κάλυμμα που πίσω του κρύβει το σύστημα ραντάρ της μοτοσικλέτας. Η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη και πολύ αποτελεσματική.
Στα πλευρικά δεσπόζουν οι κύλινδροι του κινητήρα οι οποίοι συνοδεύονται από το λεπτό ρεζερβουάρ και τα αεροδυναμικά πάνελ που προσφέρουν προστασία και καλή απαγωγή της θερμότητας. Το φωτιστικό σώμα πίσω είναι το χαρακτηριστικό της Stelvio με δύο στρογγυλά LED στοιχεία, ενώ η εξάτμιση είναι χαμηλά τοποθετημένη και πολύ διακριτική.
Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας ο αναβάτης έχει μπροστά τους μια οθόνη TFT 5 ιντσών με πλούσιες πληροφορίες και εύκολη περιήγηση από το τιμόνι. Διαθέτει σύστημα συνδεσιμότητας με όλες τις σύγχρονες εφαρμογές και πλοήγηση. Επιπλέον, το τιμόνι είναι φαρδύ, σχετικά μακριά από το σώμα το οποίο μπαίνει «μέσα» στη μοτοσικλέτα. Αυτό μεταφράζεται σε απίστευτη άνεση και πολύ καλή στήριξη τόσο του πάνω, όσο και του κάτω μέρους του σώματος.
Ιδιαίτερα θα πρέπει να σταθούμε στην ποιότητα κατασκευής της Stelvio η οποία μαζί με τον εξοπλισμό της αγγίζει τα όρια του premium με το εκπληκτικό φινίρισμα.
Κλασικός, εγκάρσιος και πολύ ροπάτος
Το μηχανικό σύνολο της νέας Stelvio το έχουμε συναντήσει στο V100 Mandello. Πρόκειται για τον δικύλινδρο V90, υγρόψυκτο, εγκάρσια τοποθετημένο των 1.042 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 8.800 σ.α.λ. και 105 Nm ροπής στις 6.750 σ.α.λ. Συνοδεύεται από Ride-by-Wire ηλεκτρονικό γκάζι στον ψεκασμό και πλούσια σουίτα ηλεκτρονικών όπως traction control, ABS Στροφής, Cruise Control και πέντε προγράμματα οδήγησης.
Σε αυτό το σημείο καλό είναι να σταθούμε λίγο στο σύστημα PFF Rider Assistance Solution που ήταν εξοπλισμένη η μοτοσικλέτα δοκιμής. Η Moto Guzzi σε συνεργασία με το τμήμα Piaggio Fast Forward δημιούργησαν ένα πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης το οποίο για πρώτη φορά τοποθέτησαν στο Stelvio.
Το PFF περιλαμβάνει σύστημα ραντάρ εμπρός και πίσω που διαθέτει Adaptive Cruise Control, σύστημα ειδοποίησης πρόσκρουσης εμπρός και πίσω, σύστημα ειδοποίησης οχήματος σε τυφλό σημείο και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.
Στη διάρκεια της δοκιμής είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε όλα τα συστήματα του PFF και με βεβαιότητα αναφέρω ότι δουλεύουν άψογα. Στην οθόνη υπάρχει άμεση πληροφόρηση με φωτεινή ένδειξη για τα οχήματα που ακολουθούν, το ίδιο και στους καθρέπτες, ενώ όταν πλησιάζει απότομα ένα όχημα είτε από μπροστά, είτε από πίσω, εμφανίζεται ένα κόκκινο γραφικό που σε ειδοποιεί ακαριαία.
Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι αυτά τα προειδοποιητικά σήματα σε κρατάνε σε εγρήγορση και σου τονίζουν την προσοχή, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο, ιδιαίτερα στην πολύωρη κουραστική οδήγηση.
Από την άλλη, το σύστημα Following Cruise Control όπως το ονομάζει η Moto Guzzi, προσαρμόζει την ταχύτητα ταξιδιού επιταχύνοντας και φρενάροντας ανάλογα με την απόσταση του οχήματος εμπρός και την επιλεγμένη ταχύτητα.
Πάμε τώρα στην απόδοση του κινητήρα. Το δικύλινδρο της Stelvio είναι ξανά – όπως και στο V100 Mandello – μια ευχάριστη έκπληξη για τη μοτοσικλέτα. Ροπάτο, με πολύ ισχυρές χαμηλές και μεσαίες στροφές, βοηθάει τρομερά τον αναβάτη να κινηθεί με «μία πάνω» στην πόλη.
Ταυτόχρονα, αν αποφασίσεις να γίνεις πιο επιθετικός, το μοτέρ δεν θα πει όχι επιταχύνοντας γραμμικά και χωρίς εκπλήξεις. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές και στην πραγματικότητα η απόδοση του μοτέρ είναι πέρα και πάνω από αυτά που ο μέσος αναβάτης θα ζητήσει από το Stelvio. Η σύνδεση με το γκάζι είναι πολύ φιλική κάτι που ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την χαλαρή προσέγγιση. Αυτό που θα ξενίσει κάποιους είναι ο τραχύς τρόπος λειτουργίας του εγκάρσια τοποθετημένου μοτέρ, ο οποίος για κάποιους μεταφράζεται σε προσωπικότητα και σε κάποιους άλλους ως ενόχληση.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σκληρό και θορυβώδες. Την κατάσταση βελτιώνει πολύ το σύστημα quickshifter και πολύ ποιοτικός άξονας που ανεβάζουν κατακόρυφα την ποιότητα κύλισης της μοτοσικλέτας και τη λειτουργία του κινητήρα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε άνετα κάτω από τα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με την αυτονομία να βρίσκεται πάνω από τα 350 χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 21 λίτρων.
Ποίημα στο δρόμο
Στο δρόμο το νέο Moto Guzzi Stelvio μπορεί να περηφανευτεί για το αυθεντικό ιταλικό του ταμπεραμέντο. Οι σχεδιαστές της μοτοσικλέτας επέλεξαν ένα στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο το οποίο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 46 χιλ. εμπρός πλήρως ρυθμιζόμενο και ένα μονό αμορτισέρ πίσω επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο.
Τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 320 χιλ. εμπρός με δαγκάνες της Brembo και έναν δίσκο πίσω 280 χιλ. με ABS Στροφής ρυθμιζόμενο. Οι τροχοί είναι ακτινωτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω με tubeless ελαστικά, ενώ το βάρος της μοτοσικλέτας είναι 246 κιλά γεμάτη.
Στο δρόμο το νέο Stelvio είναι απολαυστικό και άξιο τέκνο της ιταλικής σχολής. Στην πόλη είναι πανεύκολο, ευέλικτο και ενδοτικό προσφέροντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και όταν ο δρόμος είναι σε μέτρια κατάσταση. Είναι ένα από τα πιο ευκολοδήγητα adventure άνω των 1.000 κ.εκ. καθώς με έναν μαγικό τρόπο κρύβει τα παραπανίσια κιλά του.
Αυτό οφείλεται και στην πολύ πρακτική θέση οδήγησης με το φαρδύ τιμόνι, ενώ οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες περισσότερο για άνεση και καλή πρόσφυση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Στο ταξίδι το Moto Guzzi Stelvio 1200 είναι στο στοιχείο του. Ανεβάζεις στο μέγιστο σημείο την ηλεκτρική ζελατίνα, «κουμπώνεις» μια έκτη, βάζεις το adaptive cruise control στα 130 χλμ./ώρα και έληξες. Ήσυχο, άνετο και με εξαιρετική προστασία, το Stelvio θα σε πάει στην άκρη του κόσμου και δεν θα καταλάβεις πότε έφτασες.
Και στις στροφές το Stelvio ξεδιπλώνει τα ιταλικά του ένστικτα στρίβοντας με αυτοπεποίθηση. Είναι πανεύκολο στο πρώτο κομμάτι της στροφής αφού γέρνει σβέλτα στην είσοδο, ενώ έχει την ικανότητα αν δεν το «στραμπουλήξεις» με φρένα τελευταίας στιγμής και απότομες κινήσεις, να διατηρήσει έναν υψηλό ρυθμό σε επαρχιακό στριφτερό κομμάτι.
Το Guzzi πάει ακόμα και χώμα, αρκεί να έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι δεν είναι φτιαγμένο για ταξιδιωτικό enduro και ζυγίζει πάνω από 240 κιλά. Στο χώμα όμως θα επιβεβαιώσεις την πολύ καλή δουλειά που έχει κάνει η Moto Guzzi στην ποιότητα κατασκευής με το Stelvio να μην καταλαβαίνει τίποτα ακόμα και έπειτα από σκληρή χρήση.
Το αγκάθι
Δεν χωράει αμφιβολία ότι το πιο ενοχλητικό στοιχείο της Stelvio είναι το κιβώτιο ταχυτήτων της. Θορυβώδες και σκληρό, θα σε τινάξει όταν κουμπώσεις την πρώτη και θα σε έχει πάντα σε εγρήγορση. Ευτυχώς το quickshifter βελτιώνει πολύ την κατάσταση. Το ίδιο συμβαίνει και με τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα ο οποίος κάνει αισθητή την παρουσία του με βροντερό ήχο και κραδασμούς, ωστόσο αυτό το ξεπερνάς πολύ γρήγορα όταν απολαύσεις την εξαιρετική του απόδοση και σύνδεση με το γκάζι.
Ακόμα ένα στοιχείο είναι ότι πρέπει να μελετήσεις αρκετά το μενού της οθόνης πριν ξεκινήσεις για να μπορέσεις γρήγορα να ενεργοποιήσεις όλα τα συστήματα που σε ενδιαφέρουν.
Ο αετός γεννιέται στον αέρα
Το Moto Guzzi Stelvio 1200 είναι η επιβεβαίωση ότι οι Ιταλοί κινούνται μόνο προς τα εμπρός. Η μοτοσικλέτα είναι εκπληκτικά εύκολη στην οδήγηση, πολύ ποιοτική και με διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά. Τα ηλεκτρονικά της συστήματα εκτός από καινοτόμα, λειτουργούν άψογα και χρηστικά, ενώ προσφέρουν ασφάλεια και ξεγνοιασιά στον αναβάτη.
Αν θεωρήσεις τον τρόπο λειτουργίας (όχι απόδοσης) του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων ως ένα είδος «προσωπικότητας» του μοντέλου τότε είναι βέβαιο ότι θα το αγαπήσεις και θα απολαύσεις άνετα ταξίδια μέχρι την άκρη του κόσμου. Σε κάθε περίπτωση όμως το Stelvio είναι ένα adventure που όμοιό του δεν θα βρεις όσο κι αν ψάξεις. Κι αυτό γιατί του αρέσει να κάνει τα πράγματα όπως εκείνο θέλει – με τον δικό του τρόπο.
Όλα τα στοιχεία του Moto Guzzi Stelvio 1200 ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Moto Guzzi Stelvio 1200
Κινητήρας: Δικύλινδρο V90, υγρόψυκτος, εγκάρσιος
Κυβισμός: 1.042 cc
Ισχύς: 115 PS / 8.800 rpm
Ροπή: 105 Nm / 6.750 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο με quickshifter, με άξονα
Φρένα: Brembo δίσκοι 320 χιλ. εμπρός με ABS Στροφής
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 21 L
Τροχοί: Ακτινωτοί 19 ιντσών εμπρός, 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 246 kg (γεμάτο)
Τιμή: 17.299 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ