Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) φαίνεται να έχει βρει έναν απρόσμενο σύμμαχο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής: τους ίδιους τους πολίτες. Μέσα από την ψηφιακή εφαρμογή «Appodixi», οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τη νομιμότητα των αποδείξεων που λαμβάνουν και, εφόσον εντοπίσουν παρατυπίες, να τις καταγγέλλουν στη Φορολογική Διοίκηση – ανώνυμα ή επώνυμα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, από τον Σεπτέμβριο του 2022 που δόθηκε η δυνατότητα στους πολίτες να καταγγέλλουν στην πλατφόρμα φαινόμενα φοροδιαφυγής έχουν υποβληθεί συνολικά 208.534 αναφορές (112.855 επώνυμες καταγγελίες και 95.679 ανώνυμες) για «προβληματικές» αποδείξεις, όπως προέκυψε από το σκανάρισμα που έκαναν.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι επώνυμες καταγγελίες υπερτερούν των ανωνύμων, κάτι που σημαίνει ότι λειτουργεί το κίνητρο της χρηματικής επιβράβευσης (η αμοιβή ανέρχεται στο δεκαπλάσιο της αξίας της απόδειξης με ανώτατο όριο τις 3.000 ευρώ) αν από τον φορολογικό έλεγχο που ακολουθεί, επιβεβαιώνεται η παρανομία και «πέφτουν» τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

Οι αναφορές που φτάνουν στην ΑΑΔΕ διοχετεύονται μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες και κατηγοριοποιούνται ως εξής:

  • 0: Υπόθεση χωρίς ενδιαφέρον – τίθεται στο αρχείο.
  • 1: Πληροφορία μικρού ενδιαφέροντος.
  • 2: Σημαντική πληροφορία που απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση.
  • 3: Πολύ ενδιαφέρουσα και κρίσιμη πληροφορία – διαβιβάζεται άμεσα για έλεγχο.
  • 4: Εξαιρετικής σημασίας πληροφορία που απαιτεί άμεση και ταχεία παρέμβαση.
  • Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας



Source link

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ