Παρότι η συζήτηση διήρκησε αρκετά, δηλώσεις δεν έγιναν, ούτε εκδόθηκε κάποια ανακοίνωση. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν λίαν προσεχώς από τον κ. Κυρανάκη καθώς κάποια από τα μέτρα απαιτούν συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στη λεγόμενη διαλειτουργικότητα μεταξύ των δύο διαφορετικών αυτόματων συστημάτων συλλογής κομίστρου σε μετρό και λεωφορεία. Κατά τη συζήτηση διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά ότι αυτό δεν είναι εύκολο καθώς θα πρέπει κατ’ αρχάς να συμφωνήσουν οι δύο εταιρείες που σχεδίασαν αυτά τα συστήματα (Conduent, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και στη συνέχεια βεβαίως, να υπάρξει αντικατάσταση του σχετικού εξοπλισμού (ακυρωτικά μηχανήματα) σε ένα από τα δύο μέσα μεταφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, με βάση τα έως τώρα στοιχεία της επιβατικής κίνησης τα οποία έχει συλλέξει η εταιρεία ΤΗΕΜΑ η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, το μέγεθος της εισιτηριοδιαφυγής εκτιμάται γύρω στο 15% κατά μέσο όρο. Στις δε μικρότερες ηλικίες, έως 30 ετών, το ποσοστό αυτό ανέρχεται ως και στο 40% παρότι σε αυτό το ηλικιακό εύρος περιλαμβάνονται χιλιάδες φοιτητές για τους οποίους η μετακίνηση κοστίζει μόλις 0,30 ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα η ΤΗΕΜΑ εκτιμά ότι κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το μετρό θα έχει απώλεια εσόδων από τη μη καταβολή κομίστρου τα οποία ίσως υπερβούν το ενάμιση εκατομμύριο ευρώ.

Ως πρώτο μέτρο για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής αποφασίστηκε να καταργηθεί, και όχι να μειωθεί η χρονική περίοδος ισχύος του εισιτηρίου, μετά την ακύρωσή του, η οποία σήμερα είναι στα εβδομήντα λεπτά.

Στο δεύτερο μέτρο στο οποίο φαίνεται πως θα προχωρήσει άμεσα το υπουργείο είναι να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου του μετρό κατά την πρώτη ακύρωση. Για παράδειγμα, εάν ένας επιβάτης ξεκινήσει από τη Νέα Ελβετία (ή οποιονδήποτε άλλον σταθμό) για να ταξιδέψει προς μία κατεύθυνση η πρώτη ακύρωση του εισιτηρίου θα χρεώνεται περισσότερο από 0,60 ευρώ που ισχύει σήμερα (ίσως πάει στα 0,80). Κατά την επιστροφή, όμως, η χρέωση θα παραμείνει στα 0,60 ευρώ. Έτσι, ο επιβάτης θα έχει κίνητρο να κρατήσει το αρχικό εισιτήριο, αντί να το αφήνει στις κυλιόμενες σκάλες των σταθμών για να το χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος, όπως συμβαίνει σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις.



Source link

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ